Met 120 MAF-vliegtuigen vliegt Mission Aviation Fellowship wereldwijd om zending, medische hulp, ontwikkelingshulp en noodhulp te bieden in de meest afgelegen gebieden.

3x meer deelnemers dankzij gerichte social media-campagne!
Een hardloopcampagne (de Runway Run) van MAF, met als doel om 250 deelnemers te werven, bleek een groot succes dankzij een gerichte inzet van social media. Waar de campagne in september startte met een beperkte instroom, zorgde de juiste targeting en strategie uiteindelijk voor een spectaculaire groei naar 625 deelnemers – drie keer zoveel als in voorgaande edities.

De case
Om nieuwe doelgroepen te bereiken, lag de focus op een slimme social media-strategie. Er werd onderscheid gemaakt tussen verschillende segmenten, zoals recreatieve familie-evenementen, 10 km-lopers, sportieve halve marathonlopers en organisaties zoals kerken en bedrijven. Voor elk segment werd een passende tone of voice ontwikkeld, met berichten die direct aansloten bij hun interesses en motivaties.

Wat hebben we bereikt?
625
3
7700
Resultaat
- Half november: 120 deelnemers
- Eind november: +54 deelnemers
- December: +188 deelnemers
- Januari: +221 deelnemers
Eind januari sloot de inschrijving met 625 deelnemers. De campagne genereerde vanaf de start direct veel inschrijvingen, terwijl er voorheen weinig nieuwe aanmeldingen kwamen.
Waarom deze aanpak werkte
- Gerichte targeting: Precieze doelgroepbenadering zorgde voor directe impact.
- Effectieve contentstrategie: De boodschap en visuals sloten perfect aan bij de interesses van elk segment.
- Nauwkeurige meting en flexibele optimalisatie: Door continu bij te sturen op basis van data en resultaten bleef de campagne maximaal presteren.
Deze campagne bewees opnieuw ho een doordachte social media-strategie niet alleen zorgt voor een groot bereik, maar ook voor tastbare resultaten!
